2020.12.12. 13:53
Tackling hazardous substances pollution in the Danube River Basin by Measuring, Modelling-based Management and Capacity building
2020.11.09. 15:33
2021.03.18. 09:47
F(ol)low the Plastic from source to the sea: Tisza-Danube integrated action plan to eliminate plastic pollution of rivers
2018.10.09. 09:43
Európán belül 12 ország fog össze , köztük Magyarország is, hogy a térség árvízeit sikeresen előre tudják jelezni és enyhíteni a víztöbblet által okozott károkat.
2019.04.30. 16:40
A magyarországi dunai hajóút kitűzési rendszer fejlesztése.
Egy projekt a vízi út mint TEN-T korridor hosszú távú tervezésével foglalkozik, de Magyarország eredményesen pályázott a hajóútkitűzési eszközpark átfogó fejlesztésére is (Humark projekt), amelynek keretében a harminc-negyven éves hajópark és a kitűzési jelek megújulhatnak.
2021.03.18. 09:19
Joint efforts to increase water management adaptation to climate changes in Central Europe.
2015.09.08. 08:30
A Duna menti országok közlekedésért felelős Miniszterei 2014 év decemberében Brüsszelben elfogadták a Hajóút-fenntartási Főtervet (Fairway Rehabilitation and Maintenance Master Plan). Az Európai Uniós forrás által támogatott “FAIRway” project az első lépése ennek megvalósítása felé, továbbá a Főterv kiterjesztése a Dunán és hajózható mellékágain.
2017.02.07. 14:15
Kísérleti területeken új intézkedések az ivóvízkészlet hatékony védelmére
2017.03.31. 10:35
Hat ország, tizenhét partnerszervezet
A Nemzetközi Duna Védelmi Bizottság (ICPDR) Tisza Csoportjának 22. találkozóját 2015. május 12-13-án rendezték meg. A találkozó fontos eredményeként jött létre a JOINTISZA projekt, amelyben hat ország tizenhét szervezete működik együtt.
2017.06.27. 16:04
Fenntartható hordalékgazdálkodás a Dunán
2017 januárjában a nemzetközi DanubeSediment projekt elindult. A projekt célja a Duna folyó és mellékfolyói hordalékgazdálkodásának javítása. Az Országos Vízügyi Főigazgatóság, mint projekt partner a projekten belül az adatgyűjtésben és elemzésben foglalkozó résszel érintett. Az EU által, ERFA és IPA alapokból, finanszírozott DanubeSediment projekt 2019. június 30-ig fut.
2018.01.11. 16:20
Az Európai Unió legfőbb célja, hogy növelje a belföldi hajózás arányát, mint biztonságos és környezetbarát közlekedési módot. A Danube STREAM ehhez a vízi hatóságok közötti nemzetközi együttműködés fejlesztésével és a Dunai közlekedési folyosó vízi közlekedés harmonizációjával járul hozzá.